Nieuws mei 2022

VAN HET BESTUUR
De open activiteit op 24 april jl. was heel geslaagd. De Heeren Oud Zuid brachten afwisselende muziekgenres.
Lévi Weemoedt las verhalen en gedichten voor uit eigen werk dat zeer in de smaak viel bij de goed gevulde zaal in de Boerhoorn. Het was ook de laatste activiteit van het programma.
De Filmliga gaat nog een filmmiddag en -avond plannen en in deze Nieuwsbrief vindt u een eerste excursie van Kijk op Kunst nieuwe stijl.

Een cultureel programma maken met plezierige collega’s dat is waar het bestuur zich eens per maand mee bezighoudt. Wij vragen nieuwe collega’s: meld jij je aan bij de secretaris? Welkom!

RABO CLUBSUPPORT
De CVR gaat zich weer aanmelden voor de Rabo ClubSupport.
Het aantal stemmen van de Rabo leden op de CVR bepaalt het bedrag dat de Rabo uitkeert
aan de vereniging en dat we inzetten voor iets extra’s in het komende seizoen 2022- 2023. Gun een stem aan de CVR!
De stemperiode is na de zomervakantie, van 5 tot en met 27 september 2022.

KIJK op KUNST Excursie glaskunst 19 mei 2022

Kijk op Kunst nieuwe stijl kent geen deelnemersbijdrage; na aanmelding kan ieder CVR lid deelnemen aan een excursie. Iedere deelnemer regelt zelf vervoer (bv. meerijden) en betaalt de eigen kosten voor vervoer, entree, eventuele rondleiding en consumpties.
De grote glastentoonstelling in het Keramisch Museum Goedewaagen toont in 25 vitrines de 164 jaar productiegeschiedenis van de flessenindustrie in Nieuw-Buinen. Ook is de omslag vanaf 1955 naar de ambachtelijke kunstnijverheidsproductie van glas te zien. Tot 2002 vond dit plaats in de Drents-Groninger
Veenkoloniën in Musselkanaal, Nieuw-Buinen, Stadskanaal, Gasselternijveen en in Borger.
Datum: 19 mei 2022.
Aanmelden: t/m 14 mei 2022 via 0592-242658 of secretaris.CVR@outlook.com
Vertrek: 13:30 uur vanaf de parkeerplaats molen Grote Brink, Rolde
Entree: € 6,00 (museumkaart niet geldig).
Eventuele kosten rondleiding afhankelijk van groepsgrootte.

Atlijd op de hoogte