Ontstaan

Op 10 november 1982 is de Culturele Vereniging Rolde officieel opgericht met als doel het bevorderen van het culturele en educatieve leven in de gemeente Rolde in al haar facetten. Sinds november 1982 biedt de Culturele Vereniging Rolde een cultureel programma voor leden en bezoekers.

Dit omvat een aantal lezingen over (moderne) kunst en cultuur (historische) onderwerpen (o.a. in samenwerking met het Rolder Historisch Gezelschap en de Oecumenische werkgroep Bezinning en Verdieping in Rolde, muziek (o.a. in samenwerking met de Stichting Rolder Concerten), toneel en/of cabaret. Daarnaast organiseert de vereniging museum- en galeriebezoeken (“Kijk op Kunst”) en een filmliga met vier films per jaar en vanaf 2020 weer een cursus.

De vereniging is ontstaan vanuit departement Rolde van Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen

De Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen is een landelijke vereniging met plaatselijke afdelingen, opgericht in 1784, die zich ten doel stelt het welzijn, in de ruimste zin, van individu en gemeenschap te bevorderen. Opgericht op 16 november 1784 door Martinus Nieuwenhuyzen. Zie http://www.nutalgemeen.nl/over-t-nut/historie

Departement Rolde is in 1828 van start gegaan

Altijd op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief zodat je melding krijgt van de eerstvolgende activiteit!