Nieuws maart 2022

VRIJDAG 18 MAART HET HEELAL VOLGENS DE MENS LEZING DOOR ROEL VANDER HEIJDEN
In deze lezing over astronomie duikt wetenschapsjournalist Roel van der Heijden samen met zijn publiek in de geschiedenis van de kijk van de mens op het heelal.

Aanvang: 20:00 uur Toegang: leden CVR gratis Niet-leden € 7,50 Locatie: Boerhoorn, Rolde

DINSDAG 29 MAART 2022 KLEDING van noodzaak naar overdaad Lezing door Netty Weijenberg
De kleding staat centraal in de ontwikkeling van culturen en opkomst en verval van beschavingen.
Door de eeuwen heen was de bovenlaag van de bevolking de drager van de cultuur, waarin religie een grote rol speelde. Het was dan ook die bovenlaag die bepaalde wie welke kleding en welke kleuren mocht dragen.
Een rijkelijk geïllustreerd cultuurhistorisch verhaal over kleding vanaf het eerste begin van schaarste tot hedendaagse overvloed en met een blik op de toekomst

Atlijd op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief zodat je melding krijgt van de eerstvolgende activiteit!