Nieuws januari 2022

Met Heeren Oud Zuid hopen we de eerstvolgende en feestelijke activiteit in de Boerhoorn te kunnen organiseren die vrij toegankelijk zal zijn voor iedereen in Rolde e.o. Er zal naast muziek ook ruim gelegenheid zijn om met een hapje en
drankje een praatje met elkaar te maken. Wie nog niet in het gebouw de Boerhoorn is geweest heeft ook de gelegenheid om rond te kijken. Een datum is nog niet gepland, maar wij wilden jullie dit vooruitzicht niet onthouden.

Helaas is het jaar 2022 niet begonnen met een heropening van culturele activiteiten.
Positief is echter de subsidie die de gemeente Aa en Hunze van Provincie Drenthe heeft gekregen en doorgegeven
aan alle culturele instellingen en verenigingen om een heropeningsactiviteit te stimuleren en te bekostigen.
Van deze subsidie maken we graag gebruik zodra dit mogelijk is.
drankje een praatje met elkaar te maken. Wie nog niet in het gebouw de Boerhoorn is geweest heeft dan ook de gelegenheid om hier rond te kijken. Een datum is nog niet gepland, maar wij wilden u dit vooruitzicht niet onthouden.
We vervolgen ons culturele programma zoals gepland. De data: 15 februari, 18 maart, 10 april.

De cultuurhistorische lezing van 15 december 2021 KLEDING, van noodzaak naar overdaad zal alsnog in het seizoen
plaatsvinden. Houd onze Nieuwsbrief, website en Facebook pagina in de gaten!

VOORUITBLIK LEZING 15 februari 2022

Op 15 februari 2022 is de lezing Kunstenaar op Reis gepland door Erik van Ommen.
Aan de hand van zijn werk en met ondersteuning van een aantal videofilms laat Erik van Ommen zien hoe zijn schetsen, aquarellen, olieverfschilderijen, etsen, bronzen beelden, houtsnedes en sumi-e schilderingen tot stand komen. Voor de pauze vertelt hij onder meer over zijn reis naar Japan, de zwaluwen van Singraven en zijn verblijf in de kazerne op Vlieland. Na de pauze neemt hij u mee naar de Banc D’Arquin in West-Afrika om af te sluiten met een betoog over zijn twee laatste boeken “Poldervogels” en “Spitsbergen”.
Aanvang: 20:00 uur; Toegang: leden CVR gratis; niet-leden € 7,50; Locatie: Boerhoorn, Rolde
Tenzij anders vermeld vinden alle activiteiten van de CVR plaats in de Boerhoorn, Zuides 50, 9451 KD Rolde (tel.0592-242225) Informatie en/of reserveren via secretaris.CVR@outlook.com

Atlijd op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief zodat je melding krijgt van de eerstvolgende activiteit!