Viva la Frida is uitverkocht

De Mexicaanse Frida Kahlo (1907-1954) doorbrak alle taboes van haar tijd. Haar indrukwekkende kunstwerken, opvallende verschijning, roerige leven en bijzondere levensstijl doen Kahlo uitgroeien tot een wereldwijd icoon én
cultfiguur.
Door een ernstig busongeluk leed ze veel pijn en onderging door de jaren heen een groot aantal operaties.
Ze schilderde kleurrijke zelfportretten vol symboliek uit haar persoonlijke leven.

De onstuimige relatie met de kunstenaar Diego Rivera en haar gebroken lichaam stonden centraal.

Margaret Breukink (kunsthistorica) wil vanuit haar liefde voor het vak u nieuwsgierig maken, u méér laten zien en u kennis laten maken met leven en werk van Frida Kahlo.

Onder de titel Viva la Frida is in het Drents Museum een tentoonstelling over Frida Kahlo (8 oktober 2021-28 maart 2022). Na deze lezing kun je nog meer genieten van de tentoonstelling.

Viva la Frida is uitverkocht
door Margaret Breukink

Donderdag 28 oktober 2021

Leden CVR: na reservering en op vertoon van coronatoegangsbewijs