Boekenweek lezing i.s.m. bibliotheek Rolde

Sholeh zal poëzie combineren met lezing uit haar roman De hemel is altijd paars en een signeersessie.

Voorbeeld van afbeelding
Sholeh Rezazadeh (1989) is schrijver en dichter.

Ze kwam in 2015 vanuit Iran naar Nederland. Drie jaar na haar aankomst tekende ze een contract voor haar literaire roman.
Begin 2022 won ze de Debutantenprijs van de Maatschappij der Nederlandse letterkunde met haar debuutroman De hemel is altijd paars die haar een plek bezorgde op de longlist van de Libris Literatuur Prijs en werd bekroond met De Bronzen Uil Publieksprijs. Door een jury van de Volkskrant werd ze uitgeroepen tot literaire talent 2022. Verder won ze ook al de El Hizjra literatuurprijs 2019 voor haar poëzie.
Haar werk is gepubliceerd onder de andere in NRC, De Gids, De Groene Amsterdammer, De Standaard, Awater en de Poëziekrant. Sholeh was te horen op NPO, VRT en festivals waaronder Crossing Border, Lowlands, ILFU, Booktopia.
Meer info: www.sholehrezazadeh.nl

Boekenweek lezing i.s.m. bibliotheek Rolde
door Sholeh Rezazadeh

Vrijdag 17 maart 2023