Kunstenaar op reis

Erik van Ommen (1956) studeerde in 1983 af aan de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva in Groningen. Hij maakt figuratief werk en exposeerde in vele musea en galerieën in binnen- en buitenland waaronder het Leigh Yawkey Woodson Art Museum in de USA.

Voor VARA Vroege Vogels ontwierp hij het logo van de grutto, onze nationale vogel. Sinds 2020 maakt hij voor hen jaarlijks de aquarel voor de Frater Willibrordus prijs.

Voor het 100-jarig bestaan van Vogelbescherming Nederland organiseerde hij Wilde zwanen rivier. Hij was vier jaar betrokken bij de organisatie van de Kunstenaarstent op het Vogelfestival in de Oostvaardersplassen.

Zijn werk omvat schetsen, aquarellen, olieverfschilderijen, etsen, bronzen beelden, houtsnedes en sumi-e schilderingen. Erik heeft zijn werk en expositieruimte in Atelier Brink 2 in Vries.

Voor de pauze vertelt hij over zijn werk naar aanleiding van zijn reis die gaat van Singraven naar zuidelijk Afrika en dan via Mauretanië weer terug naar Nederland.

Na de pauze neemt hij ons mee voor het vervolg van de reis van Nederland naar Spitsbergen.

Aanmelden voor deze activiteit is niet nodig.

Titel:
Kunstenaar op reis