In oorlog en liefde, vertelling

In het kader van de bevrijding van Rolde deze prachtige vertelling

Hans Beckman (1919-2011) is een cadet-sergeant in het Nederlandse leger als WO II uitbreekt.

In de eerste maanden na de capitulatie verliest Beckman zijn zusje en ziet hij zijn vader afgevoerd worden naar de Scheveningse gevangenis.

Hij besluit naar Engeland te vluchten om zich daar bij het leger aan te sluiten. Maar het lot beschikt anders. Hij wordt opgepakt en afgevoerd naar Auschwitz. Daar ontmoet hij Noemi Trpin, een 21-jarige gevangene uit Slovenië op wie hij op slag verliefd raakt. Zou hij het meisje van zijn dromen ooit nog zien?

Timo Waarsenburg geeft op een bijzondere manier dit persoonlijke verhaal uit de oorlog door.

Vertelling in het kader van 75 jaar bevrijding Rolde in samenwerking met Werkgroep Bezinning & Verdieping. Mede mogelijk gemaakt door Provincie Drenthe en gemeente Aa en Hunze. Vanwege de maatregelen tegen het virus is de voorstelling uitgesteld naar 2022.

Entree niet-leden €8,- via http://www.jacobuskerkrolde.nl/activiteiten/zinnige-zondagavonden

In oorlog en liefde, vertelling
door Timo Waarsenburg