“Ernst en Luim” geannuleerd

Heeren Oud-Zuid is een gezelschap van drie muzikanten uit Assen, allen woonachtig in de wijk Oud-Zuid. De muziek is een mengeling van pop en chanson met klassieke invloeden. Ook de blues is hoorbaar in de composities.

De drie leden van Heeren Oud-Zuid hebben allemaal hun sporen verdiend in de muziek. Ontstaan uit de groep Toermalijn spelen Luc Oostra (zang/gitaar), Jan Kuipers (toetsen) en Cor Többen (gitaar) al meer dan 40 jaar samen. Onder die naam brachten ze de cd “Alleen” uit.

Luc Oostra is de tekstschrijver en componist van de eigen liedjes van de Heeren. Ze gebruiken echter ook teksten van Drentse dichters als Gerard Nijenhuis, Marga Kool, Suze Sanders, Erik Harteveld en Ria Westerhuis en brachten die uit op de cd “Weer Terug”. In 2015 verscheen hun album “Vrij” met meer eigen teksten.

Voor een optreden tijdens het festival “Blues in Grolloo 2015” maakten de Heeren Oud-Zuid een aantal bewerkingen van nummers van Cuby and the Blizzards. Ook speelden ze met geëngageerd werk voor de Stichting Struikelstenen Assen en het Herinneringskamp Westerbork. En op het Zomerzinnen festival zijn ze diverse keren te gast geweest. De clips van “Het Late Locht” en het nummer “Vrij” zijn regelmatig op RTV-Drenthe te zien geweest en er is een speciale uitzending met hen gemaakt voor het programma “De jongens van het Noorden”.

Voor het thema “75 jaar Vrijheid” hebben de Heeren een programma gemaakt met liederen en gedichten die raken aan het thema “Vrijheid”. Muziek die kan ontroeren en troosten. Muziek die kan leiden tot bezinning en verbinding. Muziek als een uiting van vrijheid. In het muziekprogramma zijn de verschillende kanten van vrijheid te horen. Op muziek die meandert door de vele muziekstromingen. Helaas zijn alle geboekte optredens afgelast door de coronamaatregelen. Verschillende liedjes uit dit programma zijn nu ingebed in dit huidige programma, wat zowel ernst als luim bevat. Naast serieuze liedjes is ook de humor aanwezig.

Nadere informatie en meer muziek is te vinden op de website www.lucoostra.nl en op de Facebookpagina van de Heeren Oud-Zuid. Ook op YouTube zijn de Heeren te vinden.

“Ernst en Luim” geannuleerd
door Heeren Oud Zuid