Cursus De Wereld van Jan van Eyck

Met koppen als “Van Eyck “Een optische revolutie” en “De grootste Van Eyck-tentoonstelling ooit” wordt in Gent de aandacht gevestigd op een reeks van activiteiten rondom Jan van Eyck. Hij was een van de belangrijkste vertegenwoordiger van de Vlaamse primitieven en al tijdens zijn leven (ca. 1930- 1441) wellicht de beroemdste kunstschilder van Europa.
Programma:
Deze cursus over Jan van Eyck gaat specifiek in op de stukken die in Gent getoond zijn. U maakt kennis met de schilder, zijn werken en de betekenis van zijn werk in zijn eigen tijd en de invloed die hij had op de schilderkunst daarna. De werken van “van Eyck” zijn ook historisch van belang, omdat hij getuige was van de overgang van hof naar stad.
Cursusmiddagen: donderdag 1 en 8 oktober 2020 van 10.30 -12.30 uur

De zaal is open vanaf 10.00 uur