Arabisch, Afrikaans, Balkan, jazz en klassiek

In samenwerking met Stichting Rolder Concerten

Het Haytham Safia Qu4rtet brengt een nieuw geluid in de Jacobuskerk in Rolde. Muziek, waarin eeuwenoude tradities samenkomen: klassieke polyfonie, Arabische melodieën, Afrikaanse ritmes en improvisaties. Het ensemble bestaat uit een bijzondere combinatie van instrumentalisten: Haytham Safia, de indrukwekkende bespeler van de U’d (een soort luit), de hoboïste Hanneke Ramselaar, celliste Eva Pol en de virtuoze percussionist Alper Kekec.

Het zijn musici die hun sporen ruimschoots verdiend hebben in bekende muziekensembles/orkesten en producties, zowel klassiek als hedendaags. Ze traden o.a. op in het Concertgebouw, het Muziekgebouw aan het IJ en Tivoli/Vredenburg en brachten twee cd’s uit “Promises” en “Fresh moods”. Het kwartet brengt verschillende culturen samen door muziek. Het is een gedachte die past bij het naderende kerstfeest. Het gezelschap neemt je mee op een inspirerende reis langs verschillende muzikale werelden.

Het ensemble bestaat uit vier excellente musici en traden ook op in De Centrale in Gent, op festivals als Wonderfeel, het Oranjewoudfestival, Jazzfietstour Groningen en in allerlei kleine concertseries. Ze werkten samen met Eric Vloeimans, Tineke Postma en Kristina Fuchs.

Zie ook https://rolderconcerten.nl/haytham-safia-qu4rtet/

Programma:

1st set:

1) Spirit Up

2) Seven

3) Sinaan

4) So What

5) Solo Cello

6) Wa O’yoneha

7) Beethoven Allegretto

8) Butterfly

2nd Set:

1) Raniem

2) The Road

3) Moments of Relief

4) Ocho Kandilikas

5) Vision

6) Secrets in the Heart

7) Having Fun

Afgezien van Beethoven, Le (Soedanees lied over vriendschap) en het traditionele sefardisch lied zijn alle stukken geschreven door Haytham en gearrangeerd door Hanneke Ramselaar.

Arabisch, Afrikaans, Balkan, jazz en klassiek
door Haytham Safia Qu4rtet

Zondag 21 november 2021

Leden CVR: Aanmelden bij secretaris.CVR@outlook.com en op vertoon van coronatoegangspas